Photobucket

Virallinen mielensäpahoittaja on Tuomas Kyrö, me olemme häneen verrattuna alkeellisia amatöörejä. Silti olemme pahoittaneet mielemme oikein urakalla!

Aina joskus myymme ylimääräisiä vaatteitamme Huutonetissä. Lähtöhinta on edullinen ellei peräti halpa, sillä tarkoituksena on enemmänkin päästä eroon ylimääräisestä vaatekaapintäytteestä kuin lihottaa säästöpossua. Pääasiassa kaupat sujuvat hyvin, mutta aina joskus ostajaksi osuu henkilö, jolle mikään ei riitä.

Myynti-ilmoituksissamme lukee selkeästi, että ainoa toimitustapa on postitus. Me emme suosi noutoa, koska meillä on siitä hyvin ikäviä kokemuksia. Aikoinaan kohtasimme ostajia, jotka jalosti lupasivat tulla tiettyyn aikaan tiettyyn paikkaan, mutta eivät ikinä ilmaantuneetkaan tai edes vastanneet puhelimeen, kun yritimme kysellä, missä sitä oikein viivytään. Myöhään illalla tuli sitten soitto ja saimme selityksen: ostaja oli päättänyt lähteä perheen kanssa kylpylään, mutta hän voisi ehkä tiistaina tulla noutamaan ostoksensa. Ihan kiva, mutta olisikohan siitä voinut ilmoitella meillekin, jotta emme olisi turhaan odotelleet. Meiltä on huutanut vaatteita myös ostaja, joka pihaan asti ajettuaan ilmoitti, että noutomatka tuli niin kalliiksi, että hän haluaa alennusta itse tuotteista. Sisäinen nipottajamme huomautti, että nouto oli kokonaan ostajan oma valinta, joten siitä ei hyvitetä kokonaislaskussa.

Pääosin kaupat silti sujuvat hyvin, joten yksikin tympeä ostaja saa meidät pahoittamaan mielemme. Sellaiseen törmäsimme ikäväksemme viime viikolla. Koska emme suostuneet päivystämään koko sunnuntaita kotona odottamassa aikataulutonta ostajaa vaan esitimme toimitustavaksi ainoastaan postitusta, saimme Huutonetin palautteeseen kitkerää reklamaatiota myymiemme vaatteiden laadusta.  Palautteenantajan sielunmaisemaa kuvannee se, että hän ei tietenkään vaivautunut ottamaan yhteyttä henkilökohtaisesti, jotta murhetta aiheuttanut asia olisi voitu korjata. Ehei, suoraa puukolla selkään (kuvaannollisesti) eli alhainen ostaja halusi kirjoittaa ikävänsisältöisen tekstin myyntitietoihimme osoittamaan, että asumme ovat epäkelpoja, vaikka niissä ei oikeastaan ole mitään vikaa.

Kyllä me niin mielemme pahoitimme moisesta ala-arvoisesta toiminnasta. Suoraselkäinen ostaja olisi laittanut sähköpostia, ja tehnyt valituksen laadusta suoraa valmistajalle. Nyt meille jäi sellainen tunne, että koska me emme suostuneet uhraamaan odotteluun koko sunnuntaitamme alle 15 euron vaatekaupan takia, piti meitä rangaista perusteettomalla ikäväsävyisellä palautteella. Ei se mitään, me panimme vahingon kiertämään ja jaoimme asian kanssanne. Nyt sitten tiedätte, että meille ei pihaan porhalleta ostoksia tekemään omia aikojaan eikä edes etukäteen sovitusti. Ja että muutama ostaja Huutonetissä on limainen liero.

Harmitustamme olemme purkaneet näissä moderneissa uimapuvuissa, jotka suojelevat vaarallisilta säteiltä. Eli meillä on punttipöksyt ja röyhelötunika ihan kuin lapsilla rannalla joskus noin 100 vuotta sitten. Lisäksi meillä on tarra-aurinkolasit, sillä säteily on vaaraksi myös silmille. Tarroja voi käyttää vain kuvissa, tosielämässä  ne olisivat hankalat.